5-10 יח"ל
"מדעי המחשב" הוא מקצוע מדעי שבו ניכנס לעולם התוכנה, נרכוש מיומנויות בחשיבה לוגית, בניתוח בעיות, ובמעקב אחר פתרונות תכנותיים. הלימודים במגמה מיועדים לתלמידים בעלי יכולת תכנון, התמדה ודיוק, ובעלי חשיבה מתמטית טובה.
דרישות קבלה
– לימוד המקצוע בכיתה י'.
– ציון 80 לפחות בבחינת הבגרות בסוף כיתה י' (ציון בחינה).
מבנה הלימודים במגמה
– כיתה י' – "יסודות מדעי המחשב" – 2 יח"ל.
– כיתה י"א – נושאים מתקדמים בתכנות: תכנות מונחה-עצמים, רקורסיה, רשימות, טיפוסי נתונים, עצים ועוד.
– כיתה י"ב – תכנות בסביבת אינטרנט – HTML, ASP, Java Script
עבודת גמר במדעי המחשב: התמחות בגרפיקה ממוחשבת – 5 יח"ל נוספות
מסלול זה מיועד לתלמידים הטובים במדעי המחשב שמעוניינים להתפתח בשטח התכנות הגרפי באמצעות פיתוח פרויקט תוכנה אישי. בין הנושאים שבחרו התלמידים בשנים הקודמות: רובוט שמוצא את דרכו במבוך, מנוף תקרה שפותר בעיות שינוע משאות, משחק טטריס תלת-ממדי, הדמיה של תנועה ממונעת באוטוסטרדה, לומדה למטוטלת כפולה בפיזיקה ועוד.
הלימוד מתבצע בקבוצות קטנות. מתחילים בכיתה י"א בלימוד נושאים שונים בגרפיקה ממוחשבת דו-ממדית ובשפת התכנות Visual Basic. ממשיכים בכיתה י"ב בגרפיקה תלת-ממדית ובבניית פרויקט אישי בהנחיה של מורה המתמחה בנושא.
מקצוע זה מעניק 5 יחידות לימוד נוספות וכן בונוס המוכר במוסדות להשכלה גבוהה. כמו כן, הוא מזכה את הבוגרים שלהם מקצוע מדעי נוסף, בתעודה טכנולוגית המאפשרת לימודי-המשך בכיתה י"ג (טכנאי תוכנה) ויתרון בקבלה ליחידות המחשבים של צה"ל.
דוגמאות לפרויקטים בגרפיקה ממוחשבת
לאוהבים לחשוב – מקומכם איתנו
ראובן בודנהימר – רכז המגמה